Otwarty konkurs ofert na realizację zadania publicznego Gminy Prudnik z zakresu pomocy społecznej na rok 2023
Opublikowano 06.07.2023 , 14:09:01 Autor: jchilinska
BURMISTRZ PRUDNIKA
ogłasza otwarty konkurs ofert na realizację zadania publicznego Gminy Prudnik
z zakresu pomocy społecznej na rok 2023
I. Rodzaj zadania i wysokość środków publicznych przeznaczonych na realizację tego zadania.
- Rodzaj zadania: zadanie z zakresu pomocy społecznej na podstawie art. 25 ust. 1 ustawy z dnia 12 marca 2004 o pomocy społecznej
- Nazwa zadania: Opieka pielęgniarska nad osobami chorymi, starszymi, niepełnosprawnymi
w miejscu ich przebywania. - Realizowane przedsięwzięcia w ramach zadania: świadczenie usług higieniczno-pielęgnacyjnych, zabiegowych, pielęgniarsko-diagnostycznych w zakresie opieki paliatywnej dla osób chorych, starszych, samotnych i niepełnosprawnych, które mają utrudniony kontakt z placówkami służby zdrowia oraz nie dysponują sprzętem rehabilitacyjnym i pielęgniarskim.
- Wysokość środków publicznych przeznaczonych na realizację tego zadania: 25 000,00 zł.
- Otwarty konkurs ofert jest konkursem na powierzenie realizacji zadania publicznego.
II. Zasady przyznawania dotacji.
Postępowanie konkursowe będzie prowadzone zgodnie z:
1) Ustawą z dnia 24 kwietnia 2003r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie;
2) Rozporządzeniem Przewodniczącego Komitetu do spraw Pożytku Publicznego z dnia
24 października 2018 r. w sprawie wzorów ofert i ramowych wzorów umów dotyczących realizacji zadań publicznych oraz wzorów sprawozdań z wykonania tych zadań (Dz. U. z 2018 r. poz. 2057);
3) Uchwałą Nr LXIX/1109/2022 Rady Miejskiej w Prudniku z dnia 28 listopada 2022 r. w sprawie uchwalenia Programu współpracy Gminy Prudnik z organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego na rok 2023;
4) Uchwałą Nr LXX/1115/2022 Rady Miejskiej w Prudniku z dnia 19 grudnia 2022 r. w sprawie uchwały budżetowej Gminy Prudnik na 2023 rok.
III. Termin i warunki realizacji zadania.
- Termin realizacji zadania: od dnia podpisania umowy do dnia 15.12.2023 r.
- Podmiotami uprawnionymi do złożenia oferty są:
a) organizacje pozarządowe prowadzące działalność w zakresie pomocy społecznej;
b) podmioty wymienione w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie prowadzące działalność w zakresie pomocy społecznej. - Podmiot lub podmioty składające ofertę winny być podmiotami uprawnionymi zgodnie z pkt 2 oraz prowadzić działalność z zakresu pomocy społecznej na rzecz mieszkańców Gminy Prudnik.
- Oferta złożona przez podmiot lub podmioty ubiegające się o przyznanie dotacji na realizację zadania, powinna zawierać w szczególności elementy określone w art. 14 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie.
- Ofertę należy składać na formularzu będącym załącznikiem nr 1 do rozporządzenia Przewodniczącego Komitetu do spraw Pożytku Publicznego z dnia 24 października 2018 r. w sprawie wzorów ofert i ramowych wzorów umów dotyczących realizacji zadań publicznych oraz wzorów sprawozdań z wykonania tych zadań (Dz. U. z 2018 r. poz. 2057) dostępnym w siedzibie Urzędu Miejskiego w Prudniku, ul. Kościuszki 3, 48-200 Prudnik, pok. nr 114, tel: 77 40 66 207 (do pobrania również na stronie internetowej www.prudnik.pl (Urząd Miejski – Otwarty konkurs ofert), oraz w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Miejskiego w Prudniku www.bip.prudnik.pl (Zamówienia publiczne – Otwarty konkurs ofert).
- Do oferty winny być dołączone następujące załączniki:
- kopia aktualnego wyciągu z właściwego rejestru lub ewidencji potwierdzającego status prawny oferenta i umocowanie osób go reprezentujących.
- Kserokopie wymaganych załączników powinny być potwierdzone za zgodność z oryginałem przez osoby uprawnione.
- Oferty należy składać wraz z załącznikami w zamkniętej kopercie z dopiskiem:
„Otwarty konkurs ofert na realizację zadania publicznego z zakresu pomocy społecznej w 2023 roku”. - Oferty złożone po terminie nie będą rozpatrywane.
- Przyznanie dotacji na realizację zadania nastąpi na podstawie umowy z podmiotem lub podmiotami, których oferta zostanie wybrana na zasadach określonych w ustawie z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, zawartej niezwłocznie po ogłoszeniu wyników konkursu.
- W przypadku przyznania dotacji w wysokości innej niż wnioskowana, podmiot lub podmioty składające ofertę są zobowiązane do korekty kosztorysu zawartego w ofercie.
- Postępowanie konkursowe jest ważne, jeżeli na zadanie złożona zostanie co najmniej jedna oferta.
- Przyznana dotacja zobowiązuje podmiot uprawniony do wyodrębnienia w ewidencji księgowej środków otrzymanych na realizację umowy i rozliczenia dotacji zgodnie z ustalonymi warunkami; podmiot winien umożliwić organowi zlecającemu sprawowanie kontroli realizacji zadania.
- Podmiot lub podmioty składające ofertę winny posiadać kadrę i zaplecze odpowiednie do realizacji zadania i posiadać doświadczenie w realizacji tego typu zadania.
- W ramach zadania winny być świadczone usługi higieniczno-pielęgnacyjne, zabiegowe, pielęgniarsko-diagnostyczne w zakresie opieki paliatywnej dla osób chorych, starszych, samotnych i niepełnosprawnych, które mają utrudniony kontakt z placówkami służby zdrowia.
- Minimalna ilość osób, które winny zostać objęte opieką pielęgniarską w ramach realizowanego zadania wynosi 30 osób.
- Sprzęt rehabilitacyjny winien być wypożyczany do domu chorego m.in. materace przeciwodleżynowe, łóżka przystosowane dla osób chorych, wózki inwalidzkie, krzesła toaletowe, chodziki, kule itp.
- Rodzaj kosztów które mogą być pokrywane z dotacji:
a) wynagrodzenia pracowników;
b) koszty zakupu artykułów konsumpcyjnych;
c) pokrycie wydatków administracyjnych;
d) zakup sprzętów, leków, materiałów medycznych i wyposażenia;
e) zakup odzieży ochronnej i roboczej BHP, środków czystości, materiałów biurowych, paliwa;
f) różne opłaty i składki;
g) koszty mediów poniesione na realizację zadań, itp. - W zakresie ponoszonych wydatków dopuszcza się dokonywanie przesunięć pomiędzy poszczególnymi pozycjami określonymi w kalkulacji przewidywanych kosztów, polegające na zwiększeniu danego kosztu o nie więcej niż 40%.
- Szczegółowe zasady realizacji i rozliczenia zadania określi umowa zawarta pomiędzy podmiotem lub podmiotami, a Gminą Prudnik. Wzór umowy zgodny z załącznikiem nr 3 do rozporządzenia Przewodniczącego Komitetu do spraw Pożytku Publicznego z dnia 24 października 2018 r. w sprawie wzorów ofert i ramowych wzorów umów dotyczących realizacji zadań publicznych oraz wzorów sprawozdań z wykonania tych zadań (Dz. U. z 2018 r. poz. 2057), dostępny w siedzibie Urzędu Miejskiego w Prudniku, ul. Kościuszki 3, 48-200 Prudnik, pok. nr 114, tel: 77 40 66 207.
IV. Termin składania ofert.
- Termin składania ofert – do dnia 28 lipca 2023 r. do godz. 14:00.
- Miejsce składania ofert – Urząd Miejski w Prudniku, 48-200 Prudnik, ul. Kościuszki 3.
V. Tryb i kryteria stosowane przy wyborze ofert oraz termin dokonania wyboru ofert.
- Dokonanie wyboru ofert nastąpi w terminie do 30 dni od daty ostatecznego składania ofert.
- Oceny ofert dokona komisja konkursowa powołana przez Burmistrza Prudnika. Wyboru ofert dokona Burmistrz Prudnika. O wyborze ofert i wysokości przyznanej dotacji oferenci zostaną powiadomieni pisemnie.
- Lista podmiotów, które otrzymają dotację na realizacje zadania zostanie wywieszona na tablicy ogłoszeń Urzędu Miejskiego w Prudniku oraz opublikowana na stronie internetowej Urzędu Miejskiego www.prudnik.pl (Urząd Miejski – otwarty konkurs ofert) oraz w Biuletynie informacji Publicznej Urzędu Miejskiego w Prudniku www.bip.prudnik.pl (przetargi, oferty i konkursy – otwarty konkurs ofert).
- Od decyzji w sprawie dotacji podmiotowi biorącemu udział w konkursie nie przysługuje odwołanie.
- Kryteria stosowane przy wyborze ofert:
KRYTERIA FORMALNE TAK/NIE
- Oferta została złożona terminowo w sposób określony w ogłoszeniu o konkursie TAK/NIE
- Oferta została złożona przez podmiot uprawniony i podpisana została przez osoby upoważnione
TAK/NIE - Oferta została złożona na właściwym formularzu i zawiera wszystkie informacje wymagane do oceny merytorycznej
TAK/NIE - Do oferty zostały dołączone załączniki TAK/NIE
KRYTERIA MERYTORYCZNE Przyznana liczba punktów
- Ocena możliwości realizacji zadania publicznego przez Organizację, (0-9 pkt)
• Opis zadania: rzetelny i wyczerpujący: zawierający miejsce realizacji zadania, grupę docelową, sposób rozwiązywania jej problemów/zaspakajanie potrzeb, komplementarność z innymi działaniami podejmowanymi przez organizację lub inne podmioty (0-3 pkt),
• Ocena zakładanych rezultatów realizacji zadania publicznego (0-3 pkt),
• Ocena sposobu monitorowania rezultatów/źródło informacji o osiągnięciu wskaźnika (0-3 pkt). - Ocena przedstawionej kalkulacji kosztów realizacji zadania, w tym w odniesieniu do zakresu rzeczowego zadania (0-6 pkt)
• Koszty racjonalne i niezbędne z punktu widzenia realizacji zadania (0-3 pkt),
• Prawidłowość zakwalifikowania kosztów do kategorii kosztorysu (0-3 pkt). - Ocena proponowanej jakości wykonania zadania i kwalifikacje osób, przy udziale których Organizacja będzie realizować zadanie publiczne (0-9 pkt)
• Opis kadry projektu rzetelny i niezbędny z punktu widzenia realizacji zadania (0-3 pkt),
• Plan i harmonogram działań: czy zawiera opis działania wraz z określeniem ich uczestników oraz terminów ich realizacji (0-3 pkt),
• Opis zaangażowanych zasobów rzeczowych: lokalu, sprzętu, materiałów lub rzeczy przekazanych przez darczyńców i sponsorów (0-3 pkt). - Ocena i analiza realizacji zleconych Organizacji zadań publicznych, która w latach poprzednich realizowała zadania publiczne, biorąc pod uwagę rzetelność i terminowość oraz sposób rozliczenia otrzymanych na ten cel środków (dotyczy współpracy z administracją publiczną różnego szczebla) (0-6 pkt)
• Informacja o wcześniejszej działalności Organizacji w szczególności w zakresie, którego dotyczy zadanie publiczne (0-3 pkt),
• Opis dotyczący rzetelności i terminowości rozliczeń w ramach realizacji dotychczasowych zadań publicznych we współpracy z administracją publiczną różnego szczebla (0-3 pkt).
Maksymalna liczba punktów: 30
(Dotację mogą uzyskać wyłącznie te podmioty, które uzyskają więcej niż 50% punktów (tj. co najmniej 16 pkt za kryteria merytoryczne konkursu)
VI. Zrealizowane w roku ogłoszenia otwartego konkursu ofert i w roku poprzednim zadania z zakresu pomocy społecznej i związane z nimi koszty, ze szczególnym uwzględnieniem wysokości dotacji przekazanych organizacjom pozarządowym.
ROK 2023
W roku ogłoszenia niniejszego otwartego konkursu ofert nie zostały ogłoszone żadne inne otwarte konkursy ofert tego samego rodzaju.
ROK 2022
- Zadanie: Opieka pielęgniarska nad osobami chorymi, starszymi, niepełnosprawnymi w miejscu ich przebywania. Zadanie realizowane przez: Caritas Diecezji Opolskiej, ul. Szpitalna 5a, 45-010 Opole – wysokość przekazanej dotacji – 25 000,00 zł.
VII. Informacja dotycząca ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych.
- Na podstawie art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE, informuję że:
a. Administratorem Państwa danych osobowych jest Burmistrz Prudnika, 48-200 Prudnik
ul. Kościuszki 3.
b. Dane kontaktowe Inspektora Ochrony Danych: Inspektor Danych Osobowych Urzędu Miejskiego w Prudniku, 48-200 Prudnik ul. Kościuszki 3, tel. 77 4066205, adres email: iodo@prudnik.pl - Dane osobowe przetwarzane są w celu realizacji ustawowych zadań Gminy Prudnik w zakresie realizacji zadań publicznych na podstawie:
- Art. 6 ust. 1 lit. „b” Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia
27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE; - ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny;
- ustawy z dnia 12 marca 2004 o pomocy społecznej;
- ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie .
- Odbiorcami Państwa danych osobowych będą podmioty uprawnione do uzyskania danych osobowych na podstawie przepisów prawa, operatorzy pocztowi i kurierzy, banki w zakresie płatności, podmioty zewnętrzne, którym na podstawie umowy powierzono przetwarzanie danych osobowych oraz podmioty związane z realizacją niniejszej umowy .
- Kryteria ustalania okresu przechowywania danych osobowych wynikają z Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych wyłącznie do celów archiwalnych w interesie publicznym, do celów badań naukowych lub historycznych lub do celów statystycznych oraz art. 89 ust. 1, Rozporządzenia.
- Mają Państwo prawo do żądania dostępu do danych osobowych oraz prawo do ich sprostowania.
- Mają Państwo prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy stwierdzicie Państwo, że przetwarzanie danych osobowych Państwa dotyczących narusza przepisy RODO.
- Podanie danych osobowych i zgoda na ich przetwarzanie są wymogiem ustawowym.