Otwarty konkurs ofert na realizację w 2023 roku zadań z zakresu zdrowia publicznego: Prowadzenie profilaktycznej działalności informacyjnej i edukacyjnej w zakresie rozwiązywania problemów alkoholowych i przeciwdziałania narkomanii
Opublikowano 24.03.2023 , 13:41:21 Autor: jchilinska
OGŁOSZENIE
Burmistrza Prudnika
w sprawie konkursu ofert na realizację w 2023 roku zadań z zakresu zdrowia publicznego realizowanych w wykonaniu Gminnego programu profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych oraz przeciwdziałania narkomanii dla Gminy Prudnik na rok 2023-2025, zgodnie z art. 14 ust. 1 ustawy z dnia 11 września 2015 r. o zdrowiu publicznym
§1
Ogłasza się konkurs ofert na realizację w 2023 roku zadań z zakresu zdrowia publicznego – Prowadzenie profilaktycznej działalności informacyjnej i edukacyjnej w zakresie rozwiązywania problemów alkoholowych i przeciwdziałania narkomanii poprzez prowadzenie pozalekcyjnych zajęć sportowych dla dzieci i młodzieży:
- Zadanie nr 1 – Sport w środowisku wiejskim dzieci i młodzieży: 15 000,00 zł.
- Zadanie nr 2 – Piłka nożna w środowisku miejskim dzieci i młodzieży: 50 000,00 zł.
- Zadanie nr 3 – Koszykówka dzieci i młodzieży: 30 000,00 zł.
- Zadanie nr 4 – Sporty walki, gry umysłowe i lekka atletyka dzieci i młodzieży: 20 000,00 zł.
- Zadanie nr 5 – Łucznictwo dzieci i młodzieży: 25 000,00 zł.
- Zadanie nr 6 – Piłka nożna dzieci i młodzieży: 10 000,00 zł.
§2
1. Realizacja zadania rozpocznie się w dniu podpisania umowy a zakończy w dniu 15.12.2023 r., adresatami zadań winne być dzieci i młodzież z terenu Gminy Prudnik.
2. Zlecenie zadania i przyznanie środków finansowych następuje z zastosowaniem przepisów ustawy z dnia 11 września 2015 r. o zdrowiu publicznym.
3. W konkursie mogą brać udział podmioty wymienione w art. 3 ust. 2 ustawy z dnia 11 września 2015 r. o zdrowiu publicznym.
4. Podmioty uprawnione do udziału w postępowaniu konkursowym składają pisemne oferty realizacji zadania wg wzoru stanowiącego załącznik do niniejszego ogłoszenia.
5. Rozpatrywane będą wyłącznie oferty kompletne i prawidłowo wypełnione, złożone na obowiązującym formularzu, w terminie określonym w §5.
6. Złożenie oferty nie jest równoznaczne z zapewnieniem przyznania środków finansowych lub przyznaniem środków w wysokości wnioskowanej. Przyznane środki finansowe mogą być niższe od określonych w ofercie
§3
- Od oferentów oczekuje się podjęcia działań m. in. w zakresie:
- organizacji lokalnych imprez sportowych,
- prowadzenia pozalekcyjnych zajęć sportowych dla dzieci i młodzieży,
- organizacji przygotowań i uczestnictwa zawodników i reprezentantów klubów w lokalnych zawodach, turniejach, rozgrywkach,
- zakupu sprzętów i wyposażenia niezbędnego do przygotowania zawodników i organizacji imprez sportowo-rekreacyjnych,
- prowadzenia profilaktycznej działalności informacyjnej w zakresie rozwiązywania problemów alkoholowych i przeciwdziałania narkomanii poprzez wspieranie programów promujących zdrowy styl życia.
2. Koszty przeznaczone na prowadzenie profilaktycznej działalności informacyjnej w zakresie rozwiązywania problemów alkoholowych i przeciwdziałania narkomanii, mogą być wyłącznie przeznaczone na:
- materiały edukacyjno – informacyjne,
- wynagrodzenie osób bezpośrednio realizujących zadanie (trenerzy, instruktorzy, terapeuci),
- niezbędny sprzęt sportowy,
- organizację imprez sportowych na szczeblu lokalnym.
- Prowadząc profilaktyczną działalność informacyjną w zakresie rozwiązywania problemów alkoholowych i przeciwdziałania narkomanii podmiot zobowiązany jest do:
- opracowania zasad, norm postępowania uczestników w formie regulaminu zajęć;
- opracowania programu działania z elementami terapii uwzględniającej przede wszystkim treningi umiejętności życiowych dot.: radzenia sobie z emocjami, nauki zasad „fair play”, konsekwencji decyzji i zachowań, odpoczynku i relaksu; w ramach programu należy uwzględnić zagadnienia związane z: przemocą i agresją, alkoholizmem, narkotykami, nikotyną;
- uzyskania zgody rodziców na udział dziecka w zajęciach pozalekcyjnych sportowych;
- wskazania kierunków współpracy rodziców z prowadzącymi zajęcia, angażowanie rodziców w zajęcia ( klub kibica, wspólny udział w zawodach itp. );
- złożenia odrębnych informacji dot. realizacji zadań wymienionych w ppkt. a – d do Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych w terminie wskazanym w umowie.
§4
1. Komisja Konkursowa, powołana przez Burmistrza Prudnika dokona oceny formalnej wszystkich złożonych ofert pod względem:
1) złożenia oferty przez uprawnionego oferenta, w wersji papierowej,
2) złożenia oferty na obowiązującym druku i w wyznaczonym terminie,
3) prawidłowego wypełnienia oferty oraz dołączenia wszystkich wymaganych załączników,
4) podpisania oferty przez osoby upoważnione.
2. Oferty spełniające kryteria formalne zostaną poddane przez Komisję Konkursową ocenie
merytorycznej . Ocena będzie dokonywana na zasadzie spełnia/nie spełnia (spełnia 1 punkt, nie spełnia 0 punktów) pod względem:
- zgodności oferowanego zadania z oczekiwanymi działaniami określonymi w konkursie ofert;
- kompletnego opisu zakładanych celi realizacji zadania i zakładanych rezultatów;
- doświadczenia w realizacji podobnych zadań;
- adekwatności kosztów zadania w odniesieniu do zakresu rzeczowego zadania;
- posiadane zasoby rzeczowe;
- posiadane zasoby kadrowe.
§5
Miejsce i termin składania ofert
1.Warunkiem przystąpienia do konkursu jest złożenie oferty do Gminy Prudnik – Urząd Miejski w Prudniku, ul. Kościuszki 3, 48-200 Prudnik lub przesłanie oferty na w/w adres w nieprzekraczalnym terminie do dnia 17 kwietnia 2023 roku do godz. 1600 (liczy się data wpływu) w formie pisemnej.
2. Ofertę wraz z wymaganymi załącznikami należy złożyć w zamkniętej, opisanej kopercie (nazwa i adres podmiotu składającego ofertę) z dopiskiem: „Konkurs ofert – zdrowie publiczne 2023 – Prowadzenie profilaktycznej działalności informacyjnej i edukacyjnej w zakresie rozwiązywania problemów alkoholowych i przeciwdziałania narkomanii poprzez prowadzenie pozalekcyjnych zajęć sportowych dla dzieci i młodzieży:
Zadanie nr ……
Nazwa zadania: ……………………………………………………………………………………………
3. Oferty złożone po terminie nie będą rozpatrywane.
4. Wybór ofert, na wykonanie zadania określonego w §1, dokonany zostanie w terminie do 30 dni od daty ostatecznego terminu składania ofert, a wynik konkursu ogłoszony zostanie w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Miejskiego w Prudniku, na stronie internetowej oraz na tablicy ogłoszeń urzędu.
5. Decyzje o wyborze ofert i udzieleniu środków finansowych podejmie Burmistrz Prudnika, po uprzednim zapoznaniu się z opinią Komisji Konkursowej.
6. O podjętych decyzjach podmioty uczestniczące w konkursie powiadomione zostaną pisemnie.
§6
1. Od wyników konkursu można odwołać się do Burmistrza Prudnika w terminie 7 dni od dnia ich ogłoszenia.
2. Odwołanie musi zostać złożone w formie pisemnej oraz zawierać umotywowane uzasadnienie.
3. Burmistrz Prudnika, w wyniku rozpatrzenia odwołania może powierzyć realizację zadania, zaproponować zmiany w ofercie i kosztorysie po zaakceptowaniu których przez oferenta powierzy mu realizację zadania lub podtrzymać swoją decyzję o nie powierzaniu zadania oferentowi.
§7
Zlecenie realizacji zadania określonego w §1 nastąpi w formie powierzenia realizacji zadania.
§8
1. Do oferty należy dołączyć:
1) aktualny odpis z odpowiedniego rejestru lub inne dokumenty informujące o statusie prawnym podmiotu składającego ofertę i umocowanie osób go reprezentujących;
2) aktualny statut;
3) oświadczenia:
a)potwierdzające, że w stosunku do podmiotu składającego ofertę nie stwierdzono niezgodnego
z przeznaczeniem wykorzystania środków publicznych;
b) osoby uprawnionej do reprezentowania podmiotu składającego ofertę o niekaralności zakazem pełnienia funkcji związanych z dysponowaniem środkami publicznymi oraz niekaralności za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe,
c) że podmiot składający ofertę jest jedynym posiadaczem rachunku, na który zostaną przekazane środki i zobowiązuje się go utrzymywać do chwili zaakceptowania rozliczenia tych środków pod względem finansowym i rzeczowym,
d) oświadczenie osoby upoważnionej do reprezentacji podmiotu składającego ofertę wskazujące, że kwota środków przeznaczona zostanie na realizację zadania zgodnie z ofertą i że w tym zakresie zadanie nie będzie finansowane z innych źródeł.
2. Składający oświadczenia jest obowiązany do zawarcia w nich klauzuli następującej treści: „Jestem świadomy odpowiedzialności karnej za złożenie fałszywego oświadczenia”. Klauzula ta zastępuje pouczenie organu o odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych zeznań zgodnie
z art. 17 ust 4 ustawy z dnia 11 września 2015 r. o zdrowiu publicznym.
§9
Burmistrz Prudnika zastrzega sobie prawo odwołania konkursu przed upływem terminu na złożenie ofert oraz możliwości przedłużenia terminu złożenia ofert i terminu rozstrzygnięcia konkursu ofert.
§10
Sposób i terminy przekazania środków na rzecz realizatorów zadań.
Szczegółowe i ostateczne warunki realizacji, finansowania i rozliczenia zadania reguluje umowa zawarta pomiędzy oferentem a Gminą Prudnik.
§11
Informacja dotycząca ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych.
1. Na podstawie art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia
27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE, informuję że:
- Administratorem Państwa danych osobowych jest Burmistrz Prudnika, 48-200 Prudnik ul. Kościuszki 3.
- Dane kontaktowe Inspektora Ochrony Danych: Inspektor Danych Osobowych Urzędu Miejskiego w Prudniku, 48-200 Prudnik ul. Kościuszki 3, tel. 77 4066205, adres email: iodo@prudnik.pl
2. Dane osobowe przetwarzane są w celu realizacji ustawowych zadań Gminy Prudnik w zakresie realizacji zadań publicznych na podstawie:
– Art. 6 ust. 1 lit. „b” Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia
27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE;
– ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny;
– ustawy z dnia 11 września 2015 r. o zdrowiu publicznym.
3. Odbiorcami Państwa danych osobowych będą podmioty uprawnione do uzyskania danych osobowych na podstawie przepisów prawa, operatorzy pocztowi i kurierzy, banki w zakresie płatności, podmioty zewnętrzne, którym na podstawie umowy powierzono przetwarzanie danych.
Burmistrz Prudnika
Grzegorz Zawiślak