XXVI Sesja Rady Miejskiej w Prudniku
Opublikowano 11.12.2025 , 12:34:57 Autor: jchilinska
W dniu 18 grudnia 2025 r. o godzinie 10.00 w budynku Urzędu Miejskiego odbędzie się XXVI Sesja Rady Miejskiej w Prudniku
Porządek obrad
1. Porządek obrad
a) Otwarcie sesji i stwierdzenie quorum,
b) Przyjęcie protokołu z XXV sesji z dnia 27.11.2025 r.
2. Informacja Burmistrza o działaniach podejmowanych między sesjami.
3. Sprawozdanie Przewodniczącego Rady o działaniach podejmowanych pomiędzy sesjami.
4. Odpowiedzi na interpelacje i zapytania radnych.
5. Interpelacje i wnioski radnych.
6. Gospodarka finansowa:
a) Podjęcie uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie uchwalenia Wieloletniej prognozy Finansowej na lata 2025-2028 (druk nr 399)
b) Podjęcie uchwały w sprawie zmian w budżecie Gminy Prudnik na 2025 rok (druk nr 400)
c) Podjęcie uchwały w sprawie wykazu wydatków budżetu Gminy Prudnik, które w 2025 r. nie wygasają z upływem roku budżetowego i określenia ostatecznego terminu dokonania wydatku ujętego w wykazie (druk nr 401)
d) Podjęcie uchwały w sprawie uchwalenia Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Prudnik na lata 2026-2029 (druk nr 402)
1) Odczytanie opinii Regionalnej Izby Obrachunkowej
2) Głosowanie uchwały w sprawie uchwalenia Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Prudnik na lata 2026-2029 (druk nr 402)
e) Podjęcie uchwały w sprawie uchwały budżetowej Gminy Prudnik na 2026 rok (druk 403)
1) Odczytanie projektu uchwały budżetowej.
2) Odczytanie opinii Składu Orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej o projekcie uchwały budżetowej,
3) Odczytanie opinii Składu Orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej o możliwości sfinansowania deficytu określonego w projekcie uchwały budżetowej Gminy Prudnik na 2026 rok
4) Odczytanie opinii komisji Rady przez Przewodniczących stałych Komisji Rady Miejskiej
5) Przedstawienie stanowiska Burmistrza do opinii komisji
6) Dyskusja
7) Głosowanie uchwały w sprawie uchwały budżetowej Gminy Prudnik na 2026 rok (druk 403)
7. Gospodarowanie mieniem:
a) Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na ustanowienie hipoteki na nieruchomości stanowiącej własność Gminy Prudnik (druk nr 404)
b) Podjęcie uchwały w sprawie sprzedaży nieruchomości (druk nr 405)
c) Podjęcie uchwały w sprawie sprzedaży nieruchomości (druk nr 406)
d) Podjęcie uchwały w sprawie wydzierżawienia nieruchomości (druk nr 407)
e) Podjęcie uchwały w sprawie wydzierżawienia nieruchomości (druk nr 408)
8. Podjęcie uchwał w sprawie:
a) Podjęcie uchwały w sprawie pokrycia części kosztów gospodarowania odpadami komunalnymi z dochodów własnych niepochodzących z pobranej opłaty za gospodarowanie opadami komunalnymi (druk nr 409)
b) Podjęcie uchwały w sprawie uchwalenia Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz Przeciwdziałania Narkomanii dla Gminy Prudnik na lata 2026-2029 (druk nr 410)
c) Podjęcie uchwały w sprawie uchylenia uchwały w sprawie określenia wysokości i zasad ustalania oraz rozliczania dotacji celowej dla podmiotów prowadzących żłobki lub kluby dziecięce, lub zatrudniających dziennych opiekunów na obszarze Gminy Prudnik (druk nr 411)
d) Podjęcie uchwały zmieniającej w sprawie określenia kryteriów, dokumentów niezbędnych do potwierdzenia tych kryteriów oraz wartości punktów branych pod uwagę w drugim etapie postępowania rekrutacyjnego do publicznych przedszkoli prowadzonych przez Gminę Prudnik oraz w sprawie określenia kryteriów, dokumentów niezbędnych do potwierdzenia tych kryteriów oraz wartości punktów branych pod uwagę w postępowaniu rekrutacyjnym do pierwszych klas publicznych szkół podstawowych prowadzonych przez Gminę Prudnik dla kandydatów zamieszkałych poza obwodem danej szkoły (druk nr 412)
e) Podjęcie uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie trybu udzielania i rozliczania dotacji dla publicznych szkół oraz publicznych i niepublicznych przedszkoli prowadzonych na terenie Gminy Prudnik przez osoby fizyczne lub osoby prawne niebędące jednostkami samorządu terytorialnego, trybu i zakresu kontroli prawidłowości pobrania i wykorzystywania dotacji oraz terminu i sposobu jej rozliczania (druk nr 413)
f) Podjęcie uchwały w sprawie uchwalenia planu pracy Rady Miejskiej w Prudniku (druk nr 414)
g) Podjęcie uchwały w sprawie zatwierdzenia planów pracy stałych Komisji Rady Miejskiej w Prudniku (druk nr 415)
9. Wolne wnioski, komunikaty, oświadczenia radnych i zamknięcie obrad sesji.