XX Sesja Rady Miejskiej w Prudniku
Opublikowano 22.05.2025 , 15:16:17 Autor: jchilinska
W dniu 29 maja 2025 r. o godzinie 10.00 w budynku Urzędu Miejskiego odbędzie się XX Sesja Rady Miejskiej w Prudniku
Porządek obrad
1. Sprawy organizacyjne:
a) Otwarcie sesji i stwierdzenie quorum
b) Przyjęcie protokołu z XIX Sesji Rady Miejskiej w Prudniku w dniu 28 kwietnia 2025 r.
2. Informacja Burmistrza o działaniach podejmowanych między sesjami
3. Sprawozdanie Przewodniczącego Rady o działaniach podejmowanych pomiędzy sesjami.
4. Odpowiedzi na interpelacje i zapytania Radnych
5. Interpelacje i zapytania radnych.
6. Rozpatrzenie raportu o stanie Gminy Prudnik za rok 2024
a) Przedstawienie raportu o stanie Gminy Prudnik za rok 2024 przez Burmistrza Prudnika (druk nr 254)
b) Debata nad raportem
c) Podjęcie uchwały w sprawie udzielenia Burmistrzowi Prudnika wotum zaufania (druk nr 255)
7. Rozpatrzenie i zatwierdzenie sprawozdania:
a) Przedstawienie przez Burmistrza Prudnika sprawozdania z wykonania budżetu Gminy Prudnik wraz z informacją o stanie mienia komunalnego Gminy Prudnik za 2024 rok oraz z wykonania planu finansowego samorządowych instytucji kultury za 2024 rok (druk nr 256)
b) Przedstawienie przez Przewodniczącego Rady uchwały Regionalnej Izby Obrachunkowej w Opolu w sprawie opinii o sprawozdaniu z wykonania budżetu Gminy Prudnik za 2024 r. (druk nr 257)
c) Dyskusja na temat sprawozdania
d) Przedstawienie przez Burmistrza Prudnika sprawozdania finansowego Gminy Prudnik za 2024 rok (druk nr 258)
e) Podjęcie uchwały w sprawie zatwierdzenia sprawozdania finansowego Gminy Prudnik wraz ze sprawozdaniem z wykonania budżetu za 2024 rok (druk nr 259)
8. Absolutorium dla Burmistrza Prudnika za 2024 rok:
a) Przedstawienie przez Przewodniczego Komisji Rewizyjnej uchwały Komisji Rewizyjnej w sprawie wniosku o udzielenie absolutorium Burmistrzowi Prudnika (druk nr 260)
b) Przedstawienie przez Przewodniczącego Rady uchwały Regionalnej Izby Obrachunkowej w Opolu w sprawie opinii o wniosku Komisji Rewizyjnej Rady Miejskiej w Prudniku o udzielenie absolutorium Burmistrzowi Prudnika z wykonania budżetu gminy za 2024 rok (druk nr 261)
c) Podjęcie uchwały w sprawie udzielenia absolutorium Burmistrzowi Prudnika z tytułu wykonania budżetu gminy Prudnik za 2024 (druk nr 262)
9. Sprawozdanie z realizacji Programu współpracy Gminy Prudnik z organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego za rok 2024 (druk nr 263)
10. Gospodarka finansowa:
a) Podjęcie uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie uchwalenia Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Prudnik na lata 2025-2028 (druk nr 264)
b) Podjęcie uchwały w sprawie zmian w budżecie Gminy Prudnik na rok 2025 (druk nr 265)
11. Gospodarowanie mieniem:
a) Podjęcie uchwały w sprawie wieloletniego programu gospodarowania mieszkaniowym zasobem Gminy Prudnik na lata 2025 – 2030 (druk nr 266)
b) Podjęcie uchwały w sprawie sprzedaży nieruchomości (druk nr 267)
c) Podjęcie uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie wydzierżawienia nieruchomości (druk nr 268)
d) Podjęcie uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie wydzierżawienia nieruchomości (druk nr 269)
12. Podjęcie uchwał w sprawie:
a) Podjęcie uchwały w sprawie ustanowienia pomnika przyrody (druk nr 270)
b) Podjęcie uchwały w sprawie zaopiniowania projektu zarządzenia Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Opolu w sprawie ustanowienia planu ochrony dla rezerwatu przyrody „Dębniak” (druk nr 271)
c) Podjęcie uchwały w sprawie budżetu obywatelskiego w Gminie Prudnik (druk nr 272)
13. Wolne wnioski, komunikaty, oświadczenia radnych i zamknięcie obrad sesji.