XVI Sesja Rady Miejskiej w Prudniku
Opublikowano 23.01.2025 , 15:05:41 Autor: jchilinska
W dniu 30 stycznia 2025 r. o godzinie 10.00 w budynku Urzędu Miejskiego odbędzie się XVI Sesja Rady Miejskiej w Prudniku
Porządek obrad
1. Sprawy organizacyjne:
a) Otwarcie sesji i stwierdzenie quorum
b) Przyjęcie protokołu z XI Sesji Rady Miejskiej w Prudniku z dnia 17.12.2024 r.
c) Przyjęcie protokołu z XIV Sesji Rady Miejskiej w Prudniku z dnia 30.12.2024 r.
d) Przyjęcie protokołu z XV Sesji Rady Miejskiej w Prudniku z dnia 14.01.2025 r.
2. Informacja Burmistrza o działaniach podejmowanych między sesjami.
3. Sprawozdanie Przewodniczącego Rady o działaniach podejmowanych pomiędzy sesjami.
4. Odpowiedzi na interpelacje i zapytania Radnych.
5. Interpelacje i zapytania radnych.
6. Sprawozdanie z wysokości średnich wynagrodzeń nauczycieli początkujących, mianowanych i dyplomowanych w szkołach prowadzonych przez jednostkę samorządu terytorialnego – Gminę Prudnik za rok 2024 (druk nr 157)
7. Ocena szkód po powodzi we wrześniu 2024 roku oraz przedstawienie założeń do Programu odbudowy infrastruktury komunalnej po powodzi, w tym:
a) Informacja nt. zrealizowanej pomocy dla powodzian – tabela zbiorcza OPS (druk nr 158.1)
b) Informacja o wydatkach bieżących na usuwanie skutków powodzi (druk nr 158.2)
c) Podjęcie uchwały w sprawie przyjęcia informacji o stanie infrastruktury komunalnej Gminy Prudnik po powodzi we wrześniu 2024 r. (druk nr 159)
d) Podjęcie uchwały w sprawie apelu o podjęcie działań w zakresie ochrony przed powodzią terenów w gminie Prudnik (druk nr 160)
8. Gospodarka finansowa
a) Podjęcie uchwały w sprawie zmian w budżecie Gminy Prudnik na 2025 rok (druk nr 161)
b) Podjęcie uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie uchwalenia Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Prudnik na lata 2025 – 2028 (druk nr 162)
9. Gospodarowanie mieniem:
a) Podjęcie uchwały w sprawie zmiany uchwały w sprawie określenia zasad gospodarowania nieruchomościami Gminy Prudnik (druk nr 163)
b) Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na sprzedaż bezprzetargową nieruchomości gruntowej na rzecz właścicieli lokali we Wspólnocie Mieszkaniowej ul. Mickiewicza 6 w Prudniku (druk nr 164)
c) Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na sprzedaż bezprzetargową nieruchomości gruntowej na rzecz właścicieli lokali we Wspólnocie Mieszkaniowej ul. Grunwaldzka 92-94 w Prudniku (druk nr 165)
d) Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na sprzedaż bezprzetargową nieruchomości gruntowej na rzecz właścicieli lokali we Wspólnocie Mieszkaniowej ul. Staszica 1A w Prudniku (druk nr 166)
e) Podjęcie uchwały uchylająca uchwałę w sprawie zbycia lokalu mieszkalnego (druk nr 167)
10. Podjęcie uchwał w sprawie
a) Podjęcie uchwały w sprawie uchwalenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego obejmującego obszar części wsi Łąka Prudnicka i Moszczanka (druk nr 168)
b) Podjęcie uchwały w sprawie wyboru metody ustalenia opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi i ustalenia stawki takiej opłaty oraz sposobu obliczania opłaty (druk nr 169)
c) Podjęcie uchwały w sprawie utworzenia placówki wsparcia dziennego dla dzieci i młodzieży z terenu Gminy Prudnik i włączenie jej w strukturę Ośrodka Pomocy Społecznej w Prudniku (druk nr 170)
d) Podjęcie uchwały w sprawie określenia szczegółowego trybu i harmonogramu opracowania projektu „Strategii Rozwoju Gminy Prudnik na lata 2026-2035” (druk nr 171)
e) Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na przystąpienie Gminy Prudnik do partnerstwa w celu realizacji wspólnego projektu pn. „Szlak pełen wrażeń” w ramach Funduszu Małych Projektów w Euroregionie Pradziad Interreg Czechy – Polska 2021-2027 (druk nr 172)
f) Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na przystąpienie Gminy Prudnik do partnerstwa w celu realizacji wspólnego projektu pn. „Aktywni razem 2” w ramach Funduszu Małych Projektów w Euroregionie Pradziad Interreg Czechy – Polska 2021-2027 (druk nr 173)
g) Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na przystąpienie Gminy Prudnik do partnerstwa w celu realizacji wspólnego projektu pn. „Quo Vadis” w ramach Programu INTERREG Czechy – Polska 2021-2027 (druk nr 174)
h) Podjęcie uchwały w sprawie rozpatrzenia skargi (druk nr 175)
11. Wolne wnioski, komunikaty, oświadczenia radnych i zamknięcie obrad sesji
Porządek obrad
1.
Sprawy organizacyjne:a)
Otwarcie sesji i stwierdzenie quorumb)
Przyjęcie protokołu z XI Sesji Rady Miejskiej w Prudniku z dnia 31.10.2024 r.c)
Przyjęcie protokołu z XIV Sesji Rady Miejskiej w Prudniku z dnia 30.12.2024 r.d)
Przyjęcie protokołu z XV Sesji Rady Miejskiej w Prudniku z dnia 14.01.2025 r.2.
Informacja Burmistrza o działaniach podejmowanych między sesjami.3.
Sprawozdanie Przewodniczącego Rady o działaniach podejmowanych pomiędzy
sesjami.4.
Odpowiedzi na interpelacje i zapytania Radnych.5.
Interpelacje i zapytania radnych.6.
Sprawozdanie z wysokości średnich wynagrodzeń nauczycieli początkujących,
mianowanych i dyplomowanych w szkołach prowadzonych przez jednostkę samorządu
terytorialnego – Gminę Prudnik za rok 2024 (druk nr 157)7.
Ocena szkód po powodzi we wrześniu 2024 roku oraz przedstawienie założeń do
Programu odbudowy infrastruktury komunalnej po powodzi, w tym:a)
Informacja nt. zrealizowanej pomocy dla powodzian – tabela zbiorcza OPS (druk
nr 158.1)b)
Informacja o wydatkach bieżących na usuwanie skutków powodzi (druk nr 158.2)c)
Podjęcie uchwały w sprawie przyjęcia informacji o stanie infrastruktury
komunalnej Gminy Prudnik po powodzi we wrześniu 2024 r. (druk nr 159)d) Podjęcie
uchwały w sprawie apelu o podjęcie działań w zakresie ochrony przed
powodzią terenów w gminie Prudnik (druk nr 160)8.
Gospodarka finansowaa)
Podjęcie uchwały w sprawie zmian w budżecie Gminy Prudnik na 2025 rok (druk
nr 161)b)
Podjęcie uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie uchwalenia Wieloletniej
Prognozy Finansowej Gminy Prudnik na lata 2025 – 2028 (druk nr 162)9.
Gospodarowanie mieniem:a)
Podjęcie uchwały w sprawie zmiany uchwały w sprawie określenia zasad
gospodarowania nieruchomościami Gminy Prudnik (druk nr 163)b)
Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na sprzedaż bezprzetargową
nieruchomości gruntowej na rzecz właścicieli lokali we Wspólnocie Mieszkaniowej
ul. Mickiewicza 6 w Prudniku (druk nr 164)c)
Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na sprzedaż bezprzetargową
nieruchomości gruntowej na rzecz właścicieli lokali we Wspólnocie Mieszkaniowej
ul. Grunwaldzka 92-94 w Prudniku (druk nr 165)d)
Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na sprzedaż bezprzetargową
nieruchomości gruntowej na rzecz właścicieli lokali we Wspólnocie Mieszkaniowej
ul. Staszica 1A w Prudniku (druk nr 166)e)
Podjęcie uchwały uchylająca uchwałę w sprawie zbycia lokalu mieszkalnego (druk
nr 167)10.
Podjęcie uchwał w sprawiea)
Podjęcie uchwały w sprawie uchwalenia miejscowego planu zagospodarowania
przestrzennego obejmującego obszar części wsi Łąka Prudnicka i Moszczanka (druk
nr 168)b)
Podjęcie uchwały w sprawie wyboru metody ustalenia opłaty za gospodarowanie
odpadami komunalnymi i ustalenia stawki takiej opłaty oraz sposobu
obliczania opłaty (druk nr 169)c)
Podjęcie uchwały w sprawie utworzenia placówki wsparcia dziennego dla dzieci
i młodzieży z terenu Gminy Prudnik i włączenie jej
w strukturę Ośrodka Pomocy Społecznej w Prudniku (druk nr 170)d)
Podjęcie uchwały w sprawie określenia szczegółowego trybu
i harmonogramu opracowania projektu „Strategii Rozwoju Gminy Prudnik na
lata 2026-2035” (druk nr 171)e)
Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na przystąpienie Gminy Prudnik do
partnerstwa w celu realizacji wspólnego projektu pn. „Szlak pełen wrażeń”
w ramach Funduszu Małych Projektów w Euroregionie Pradziad Interreg
Czechy – Polska 2021-2027 (druk nr 172)f)
Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na przystąpienie Gminy Prudnik do
partnerstwa w celu realizacji wspólnego projektu pn. „Aktywni razem 2”
w ramach Funduszu Małych Projektów w Euroregionie Pradziad Interreg
Czechy – Polska 2021-2027 (druk nr 173)g)
Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na przystąpienie Gminy Prudnik do
partnerstwa w celu realizacji wspólnego projektu pn. „Quo Vadis”
w ramach Programu INTERREG Czechy – Polska 2021-2027 (druk nr 174)h)
Podjęcie uchwały w sprawie rozpatrzenia skargi (druk nr 175)11.
Wolne wnioski, komunikaty, oświadczenia radnych i zamknięcie obrad sesji