XVI Sesja Rady Miejskiej w Prudniku

Opublikowano 23.01.2025 , 15:05:41 Autor: jchilinska

W dniu 30 stycznia 2025 r. o godzinie 10.00 w budynku Urzędu Miejskiego odbędzie się XVI Sesja Rady Miejskiej w Prudniku

Porządek obrad

1. Sprawy organizacyjne:

a) Otwarcie sesji i stwierdzenie quorum

b) Przyjęcie protokołu z XI Sesji Rady Miejskiej w Prudniku z dnia 17.12.2024 r.

c) Przyjęcie protokołu z XIV Sesji Rady Miejskiej w Prudniku z dnia 30.12.2024 r.

d) Przyjęcie protokołu z XV Sesji Rady Miejskiej w Prudniku z dnia 14.01.2025 r.

2. Informacja Burmistrza o działaniach podejmowanych między sesjami.

3. Sprawozdanie Przewodniczącego Rady o działaniach podejmowanych pomiędzy sesjami.

4. Odpowiedzi na interpelacje i zapytania Radnych.

5. Interpelacje i zapytania radnych.

6. Sprawozdanie z wysokości średnich wynagrodzeń nauczycieli początkujących, mianowanych i dyplomowanych w szkołach prowadzonych przez jednostkę samorządu terytorialnego – Gminę Prudnik za rok 2024 (druk nr 157)

7. Ocena szkód po powodzi we wrześniu 2024 roku oraz przedstawienie założeń do Programu odbudowy infrastruktury komunalnej po powodzi, w tym:

a) Informacja nt. zrealizowanej pomocy dla powodzian – tabela zbiorcza OPS (druk nr 158.1)

b) Informacja o wydatkach bieżących na usuwanie skutków powodzi (druk nr 158.2)

c) Podjęcie uchwały w sprawie przyjęcia informacji o stanie infrastruktury komunalnej Gminy Prudnik po powodzi we wrześniu 2024 r. (druk nr 159)

d) Podjęcie uchwały w sprawie apelu o podjęcie działań w zakresie ochrony przed powodzią terenów w gminie Prudnik (druk nr 160)

8. Gospodarka finansowa

a) Podjęcie uchwały w sprawie zmian w budżecie Gminy Prudnik na 2025 rok (druk nr 161)

b) Podjęcie uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie uchwalenia Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Prudnik na lata 2025 – 2028 (druk nr 162)

9. Gospodarowanie mieniem:

a) Podjęcie uchwały w sprawie zmiany uchwały w sprawie określenia zasad gospodarowania nieruchomościami Gminy Prudnik (druk nr 163)

b) Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na sprzedaż bezprzetargową nieruchomości gruntowej na rzecz właścicieli lokali we Wspólnocie Mieszkaniowej ul. Mickiewicza 6 w Prudniku (druk nr 164)

c) Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na sprzedaż bezprzetargową nieruchomości gruntowej na rzecz właścicieli lokali we Wspólnocie Mieszkaniowej ul. Grunwaldzka 92-94 w Prudniku (druk nr 165)

d) Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na sprzedaż bezprzetargową nieruchomości gruntowej na rzecz właścicieli lokali we Wspólnocie Mieszkaniowej ul. Staszica 1A w Prudniku (druk nr 166)

e) Podjęcie uchwały uchylająca uchwałę w sprawie zbycia lokalu mieszkalnego (druk nr 167)

10. Podjęcie uchwał w sprawie

a) Podjęcie uchwały w sprawie uchwalenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego obejmującego obszar części wsi Łąka Prudnicka i Moszczanka (druk nr 168)

b) Podjęcie uchwały w sprawie wyboru metody ustalenia opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi i ustalenia stawki takiej opłaty oraz sposobu obliczania opłaty (druk nr 169)

c) Podjęcie uchwały w sprawie utworzenia placówki wsparcia dziennego dla dzieci i młodzieży z terenu Gminy Prudnik i włączenie jej w strukturę Ośrodka Pomocy Społecznej w Prudniku (druk nr 170)

d) Podjęcie uchwały w sprawie określenia szczegółowego trybu i harmonogramu opracowania projektu „Strategii Rozwoju Gminy Prudnik na lata 2026-2035” (druk nr 171)

e) Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na przystąpienie Gminy Prudnik do partnerstwa w celu realizacji wspólnego projektu pn. „Szlak pełen wrażeń” w ramach Funduszu Małych Projektów w Euroregionie Pradziad Interreg Czechy – Polska 2021-2027 (druk nr 172)

f) Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na przystąpienie Gminy Prudnik do partnerstwa w celu realizacji wspólnego projektu pn. „Aktywni razem 2” w ramach Funduszu Małych Projektów w Euroregionie Pradziad Interreg Czechy – Polska 2021-2027 (druk nr 173)

g) Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na przystąpienie Gminy Prudnik do partnerstwa w celu realizacji wspólnego projektu pn. „Quo Vadis” w ramach Programu INTERREG Czechy – Polska 2021-2027 (druk nr 174)

h) Podjęcie uchwały w sprawie rozpatrzenia skargi (druk nr 175)

11. Wolne wnioski, komunikaty, oświadczenia radnych i zamknięcie obrad sesji







































































Porządek obrad

1.
Sprawy organizacyjne:a)
Otwarcie sesji i stwierdzenie quorumb)
Przyjęcie protokołu z XI Sesji Rady Miejskiej w Prudniku z dnia 31.10.2024 r.c)
Przyjęcie protokołu z XIV Sesji Rady Miejskiej w Prudniku z dnia 30.12.2024 r.d)
Przyjęcie protokołu z XV Sesji Rady Miejskiej w Prudniku z dnia 14.01.2025 r.2.
Informacja Burmistrza o działaniach podejmowanych między sesjami.3.
Sprawozdanie Przewodniczącego Rady o działaniach podejmowanych pomiędzy
sesjami.4.
Odpowiedzi na interpelacje i zapytania Radnych.5.
Interpelacje i zapytania radnych.6.
Sprawozdanie z wysokości średnich wynagrodzeń nauczycieli początkujących,
mianowanych i dyplomowanych w szkołach prowadzonych przez jednostkę samorządu
terytorialnego – Gminę Prudnik za rok 2024 (druk nr 157)7.
Ocena szkód po powodzi we wrześniu 2024 roku oraz przedstawienie założeń do
Programu odbudowy infrastruktury komunalnej po powodzi, w tym:a)
Informacja nt. zrealizowanej pomocy dla powodzian – tabela zbiorcza OPS (druk
nr 158.1)
b)
Informacja o wydatkach bieżących na usuwanie skutków powodzi (druk nr 158.2)c)
Podjęcie uchwały w sprawie przyjęcia informacji o stanie infrastruktury
komunalnej Gminy Prudnik po powodzi we wrześniu 2024 r. (druk nr 159)d) Podjęcie
uchwały w sprawie apelu o podjęcie działań w zakresie ochrony przed
powodzią terenów w gminie Prudnik (druk nr 160)8.
Gospodarka finansowaa)
Podjęcie uchwały w sprawie zmian w budżecie Gminy Prudnik na 2025 rok (druk
nr 161)
b)
Podjęcie uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie uchwalenia Wieloletniej
Prognozy Finansowej Gminy Prudnik na lata 2025 – 2028 (druk nr 162)9.
Gospodarowanie mieniem:a)
Podjęcie uchwały w sprawie zmiany uchwały w sprawie określenia zasad
gospodarowania nieruchomościami Gminy Prudnik (druk nr 163)b)
Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na sprzedaż bezprzetargową
nieruchomości gruntowej na rzecz właścicieli lokali we Wspólnocie Mieszkaniowej
ul. Mickiewicza 6 w Prudniku (druk nr 164)c)
Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na sprzedaż bezprzetargową
nieruchomości gruntowej na rzecz właścicieli lokali we Wspólnocie Mieszkaniowej
ul. Grunwaldzka 92-94 w Prudniku (druk nr 165)d)
Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na sprzedaż bezprzetargową
nieruchomości gruntowej na rzecz właścicieli lokali we Wspólnocie Mieszkaniowej
ul. Staszica 1A w Prudniku (druk nr 166)e)
Podjęcie uchwały uchylająca uchwałę w sprawie zbycia lokalu mieszkalnego (druk
nr 167)
10.
Podjęcie uchwał w sprawiea)
Podjęcie uchwały w sprawie uchwalenia miejscowego planu zagospodarowania
przestrzennego obejmującego obszar części wsi Łąka Prudnicka i Moszczanka (druk
nr 168)
b)
Podjęcie uchwały w sprawie wyboru metody ustalenia opłaty za gospodarowanie
odpadami komunalnymi i ustalenia stawki takiej opłaty oraz sposobu
obliczania opłaty (druk nr 169)c)
Podjęcie uchwały w sprawie utworzenia placówki wsparcia dziennego dla dzieci
i młodzieży z terenu Gminy Prudnik i włączenie jej
w strukturę Ośrodka Pomocy Społecznej w Prudniku (druk nr 170)d)
Podjęcie uchwały w sprawie określenia szczegółowego trybu
i harmonogramu opracowania projektu „Strategii Rozwoju Gminy Prudnik na
lata 2026-2035” (druk nr 171)e)
Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na przystąpienie Gminy Prudnik do
partnerstwa w celu realizacji wspólnego projektu pn. „Szlak pełen wrażeń”
w ramach Funduszu Małych Projektów w Euroregionie Pradziad Interreg
Czechy – Polska 2021-2027 (druk nr 172)f)
Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na przystąpienie Gminy Prudnik do
partnerstwa w celu realizacji wspólnego projektu pn. „Aktywni razem 2”
w ramach Funduszu Małych Projektów w Euroregionie Pradziad Interreg
Czechy – Polska 2021-2027 (druk nr 173)g)
Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na przystąpienie Gminy Prudnik do
partnerstwa w celu realizacji wspólnego projektu pn. „Quo Vadis”
w ramach Programu INTERREG Czechy – Polska 2021-2027 (druk nr 174)h)
Podjęcie uchwały w sprawie rozpatrzenia skargi (druk nr 175)11.
Wolne wnioski, komunikaty, oświadczenia radnych i zamknięcie obrad sesji